Rozpocząłem prace od zrobienia audytu użyteczności strony. Poprzednia strona zrobiona była dawno temu i bardzo odczuwalny był ogromny dług technologiczny witryny.
Analiza interakcji od strony użytkownika pozwoliła szybko uszeregować pojawiające się na stronie błędy projektowe. Zdefiniowałem produkt oraz grupę docelową do jakiej jest kierowany.
Do przetestowania interakcji zastosowałem narzędzie jakim są User Flows. Stworzyłem przykładowe ścieżki użytkowników i przechodząc je zapisywałem wszelkie błędy i niedogodności jakie można napotkać. Przy ocenie stosowałem skalę od 0 do 3 co pozwoliło nadać priorytety poszczególnym błędom. Pozwoliło mi to już na tym etapie wyeliminować ścieżki, którymi nie należało podążać w późniejszym etapie projektowania.
Zastosowanie tego narzędzia podkreśliło wszystkie negatywne efekty, ale pozwoliło także na znalezienie rekomendacji, jak można temu zaradzić. Udało się także znaleźć pozytywne elementy w konstrukcji strony, które posłużyły przy powstawaniu nowego wizerunku.